2013. aug. 11.

Kritika #1 - You're my wonderwall

You're my wonderwall..
Író: Sophie T.



Ade

Kinézet: Azt kell hogy mondjam, hogy tetszik is, meg nem is. Az egész teljesen összhangban van, a barna tökéletesen illik még a történethez is. A fejlécet körülbelül tíz percig kellett néznem, hogy találok- e benne kifogásolható hibát, és végül találtam. Nem értem, hogy mit keres bal oldalon a háttér egy része. Semmi keresni valója nincs ott, szerintem sokkal szebb lenne anélkül. A bal oldali Lucy Hale mellett található I love you-kat,és a várost sem tudtam hova tenni. Túlságosan vöröses beütése van, én a helyedben kicsit átszíneztem volna.
A modulokkal mindent rendben találtam, talán egy kicsit feljebb tenném az információkat, meg a chatet. 10/8

Történet: Meg kell hogy mondjam, először azt hittem, hogy egy újabb Zayn Malik fanfiction Lucy Hale főszereplésével. De nem. Boldogan sóhajtottam fel, mikor megláttam Zayn képe alatt a 'Chris Hough' nevet.
Ahogy elkezdtem olvasni, úgy keletkezett meg bennem az a mondat, hogy Lucy kellett ide, mert ez tényleg ráillő szerep. Pedig alapjában véve utálom Lucy-t blogokban olvasni, mert szerintem idősebb, mint a megformázott karaktere. De itt nem éreztem semmi ilyesmit, és örültem neki.
Az alap történetünk az, hogy a főszereplő lányunk beleszeretett Chris-be (nincs leírva, hogy hogyan, és ez tetszik!) még régebben, és azóta is csak messziről figyeli szerelmesen. Chrisről nem derül ki semmi az eddigi fejezetekben, tehát az ő karaktere nekem abszolút ellenszenves, de meg kell mondjam, nem tudom, hogy miért. Ezáltal olyan érzés
em támadt egy pillanatra, hogy Chris egy olyan karakter, aki nem lett nagyon kidolgozva. A menő fiú. Körülbelül ennyi.
Diana karaktere nagyon megtetszett, több megnyilvánulásán is magamra ismertem, míg Beccán kiakadtam. A történetben megismerjük őt, mint másik legjobb barátnő, ezáltal tudjuk róla, hogy olyasmire kell számítani mint Diana, de aztán bumm. Nagy pofára esés. Titkolózik, és kizárja a külvilágot.
Ted nekem egy olyan karakter, mint az egyik fiúbarátom, úgyhogy élmény volt olvasni azokat a részeket, amikben ő is benne van.
Miután elolvastam az ötödik fejezetet, azt mondtam, hogy oh shit.. máris vége? Tudnom kell, mit tudott meg Ted!
Tehát gazdagodtál egy feliratkozóval! 10/9

Zsuu

Kinézet: Tudsz te jobbat is! Mivel tőled rendeltem még anno fejlécet, - tudom - hogy nagyon szép munkáid vannak, de ez valahogy most nem lett a legjobb. Ez a barnás-sárgás-pirosas kinézet nem nyerte el a tetszésem. A fejlécen én se értettem a háttér egy darabját és azt azokat az 'I Love You' szövegeket sokáig kellett tanulmányoznom, hogy rájöjjek minek van ott. A helyedben én akkor a designba is tennék pirosat, hamár a fejlécen van. Talán még annyit mondanék, hogy a bejegyzés címét vedd nagyobbra. A többi tetszik, minden fontos modul kint van a blogodon. 

Történet: Első gondolatom hasonló volt, mint Adenek. Aztán a történet olvasása során rájöttem, hogy nem is nagyon tudnék mást elképzelni a kis sebezhető, reménytelenül szerelmes lányként. A prológus és az első rész nekem a Szent Johanna Gimi c. könyvhöz hasonlít.  A lány bent ül a szobájába egész nyáron és várja, hogy lássa áhított lovagját, Christ. Itt jön a csavar, ami miatt ezt a gondolatot ki is űzted a fejemből, a fiú tizenegyedikes. A lánynak, két lány és egy fiú barátja van, ugyanúgy, mint a Sz.J.G.-ben, de a kidolgozott soraid, bő szókincsed használata és érdekes történeted elvonta a figyelmet erről a kis afférről. Lehet, hogy a hasonlóság véletlen van és nem is olvastad a könyvet, akkor elnézést. Visszatérve a blogodra. Imádtam! 
Teddy karaktere nekem is hasonlít a legjobb fiú barátomére és tetszik, hogy ilyen laza és megértő is egyben.
Diana nekem pontosan az a barátnő, akire mindig számithat az ember, ellentétben Beccával. Az ő karaktere is a barátnők közé van titulálva és bár az 5. részben kiderül, hogy mi volt a flegmázás oka, nekem nagyon unszimpatikus a lány. 
Chris, mint sötét alak, titokzatos és kb. a nevét tudom.
Az ötödik rész végén Chris kiváncsisága után a hatodikat úgy várom, mint kicsi gyermek a kinder tojást. :D Még egy mondat erejéig! Domii írta kommentben, hogy nem érti minek vannak ennyire beavatva a szülei.. szerintem ez egyáltalán nem rossz, nekem is mindent tudnak a szüleim. :) Nagyon jó író vagy és köszönöm, hogy olvashatok/olvashatunk még a blogger világában, élethű és ilyen nagyszerű művet! Mostantól folyamatos kommentelőid és rendszeres olvasóid megnő még egy számmal! 

Dina

Kinézet: Nekem őszintén nem tetszik a fejléced. Talán a színek miatt, hiszen nem nagyon illik a történethez. A sötétbarna és bordó színek a vámpírokról, a drogról és a szexről szóló blogokra jellemző. A te történetedben pedig nem ezek a főbb témák. Ajánlanék valami világos és barátságos design-t. Egy világos színű fa háttér a hozzá illő színekkel. Szerintem az jobban illene, mint ez a sötét szín. De innen is kinézhetsz valami háttért, ami tetszik neked: Patternek
Na, de vissza a fejléchez. Fura, hogy bal oldalt ott van a háttér egy kis része, de jobb oldalt már nincs, valamint elég csúnyán is mutat, mivel homályos is. A PNG képek jók, de középen Elena (az az Lucy Hale) feje szerintem nem illik oda, én csak simán egymás mellé raktam volna a két főszereplőt.
Az elrendezés se igazán tetszik. Azt, hogy hányan voltak eddig az oldalon egyáltalán nem raknám legfelülre, inkább valami bemutatkozást, amiben leírod, hogy miről szól a történet.  A statisztikát legalulra tenném ahogy a cseréket és a blogarchívumot is. A szereplők képét pedig kitörölném, mert ha mér van egy oldal nekik, felesleges foglalni a helyet a blogon. A chatet pedig valahova a rendszeres olvasók alá vagy fölé raknám.

Történet: Ade-val ellentétben nekem nem voltak olyan gondolataim, hogy 'istenem, mégegy Zayn fanfiction?' mivel nem nagyon olvastam még Zayn-est, szóval tök semlegesen kezdtem bele az olvasásba.
Mind az öt fejezetet elolvastam és eddig elég unalmasnak tűnik, mert nem sok minden történt. A legizgalmasabb dolog Becca kis titka volt eddig, mikor bevallotta, hogy kedveli Greg-et, akit elég rossz személynek állított be Elena, szóval én is összeszűkült szemekkel várom a Silverman fiú első megjelenését.
Mivel két kritika íróm is szóba hozta a szereplőválasztást én is említenék pár dolgot. Az első, hogy bár én nem nézem a Pretty Little Liars-t, imádom Lucy-t és Ashley-t is. Mind a ketten jól beleillenek a szerepükbe, bár Ninát nehezen tudom elképzelni Becca karaktereként. A srácok viszont nagyon édesek, főleg Chris Hough.
Az írásod viszont nagyon tetszik. Nagyon ritka a jelenben írt történetek, mivel nehéz, pedig valójában csak bele kell szokni, de ehhez az elején nagyon oda kell figyelni. Az elején írtad is, hogy belekezdesz ebbe a lehetetlennek tűnő feladatba, de ahhoz képest, hogy először írsz így nagyon ügyesen megformálod a szavakat, bár volt egyszer vagy kétszer szóismétlés és néha egy ige egyes szám harmadik személybe kerül az első személy helyett, de tényleg csak egyet vagy kettőt találtam.
Csatlakozom Adehoz és Zsuuhoz. Feliratkoztam a blogodra, mert bár az elején eléggé unalmas, izgatott is vagyok, vajon mi lesz ebből. Szóval továbbra is légy ilyen jó, vagy akár még jobb!

2 megjegyzés:

  1. Húha(:
    Hálásan köszönöm mindhármótoknak, hogy sikerült ennyi idő alatt ilyen színvonalasan megírni a kritikát. A fejlécet ugye mindenki megemlítette, én meg szégyenkezve ugyan, de bevallom, ez volt az első próbálkozásom az úgy nevezett szaggatással (azóta viszont jól megy.haha). Megfogadom a tanácsotokat, és csinálok egy 'finomabb' designt - bár az olvasóimnak valószínűleg már az agyára megy az állandó frissítés -. Igazából minden azzal kezdődött, hogy megírtam a történet alapját, aztán a barátnőim rámtukmálták az SzJG-t, és én is rájöttem, hogy 'a fenébe, ez hasonlít'. De már annyira beleéltem magam, hogy nem tudtam nem publikálni. Mindig próbálom fejleszteni, hogy minél egyedibb legyen.
    Amit még mindannyian mondtatok; Chris. Tervezek néhány szemszögváltást, de még gyakorolnom kell a fiú nézetet, mielőtt belevágok élesben:) Rejtegetek még meglepetéseket, és köszönöm a kritikát, nagyon örülök, hogy nem rendeztétek le egy 'ja, klassz sziával', mert nagyon sok blogon találkoztam ezekkel.

    Még egyszer nagyon köszönöm.
    xx.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Sophie!
      Igazán nincs mit, nagyon örülünk, hogy tetszik, sőt, annak is, hogy kritikát kértél!
      Ami azt illeti, nekem személy szerint nagyon tetszik a blogod. Úgyhogy nekem az mindegy, hogy milyen lesz az új design, csak legyen új rész.
      Hát igen, sajnos vannak ilyenek, de én főleg azt utálom, mikor designhez nem értők csinálnak ilyen blogot :/
      Még egyszer nincs mit:)
      Ölel: Ade

      Törlés